gossaritexas.blogg.se

Vi är två gymnasie elever från Wilhelm Haglunds gymnasium, som kommer blogga om våran APL resa till Texas

Varsitt projekt!

Tjena!

Vi båda är fortfarande helt slut efter jobbet, idag efter jobbet har vi chillat och kollat på film. Jag tänkte berätta om mitt arbete på Sandvik. Jag har blivit tilldelat att titta och skriva ner vad som händer på en avdelning, med det menas att jag ska titta på hur varje operatör gör och vad den använder för metoder.

När det finns data på hur alla gör, ska ingenjörerna sätta sig ner med operatörerna och ta fram det mest effektivaste sättet. Fast jag ska bara göra grov jobbet, men de är svårare en vad man tror efter som de är helt nytt och de svårt veta vad exakt man ska titta på som utom stående. Som tur är har både jag och Gabriel lite hjälp och stöd från en svensk ingenjör. //Joel

Mitt projekt arbete är att ta fram ny error meddelande så det är lättare att förstå orsaken. Då det nuvarande systemet endast säger vilken avdelning som gjort felet inte vad felet är.//Gabriel

Vi gick ut med ingenjörerna idag också då dem tog oss till ett ställe där dem har pizza lunch buffé. Det var väldigt gått dem gör alla möjliga olika pizzor de är som om dem kastar på lite allt möjligt bara för se om de blir en hitt. De ingenjörer gänget vi går ut med varje dag är ett väldigt roligt gäng! 

 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pia Sundstedt
skriven :

Kul att ha fått en specifik uppgift att ta tag i, det kommer ni att lösa bra! Skönt med ett stöd som pratar sitt eget språk också.
Är det varmt och skönt hos er? Det låg något konstigt vitt på marken när jag vaknade i morse ;-) det har snöat och nu vill jag inte ha mer snö. Så njut av att ni får en försmak av sommaren.
Snart är det äntligen fredag, vad ska ni göra i helgen?
Kram kram

2 mormor
skriven :

Jag har oxå läst bloggen. Gå inte vilse Houston

3 Faster
skriven :

Spännande! Skönt att det verkar vara ett trevligt gäng. Passa på att se er omkring lite på fritiden också, kolla på film kan ni göra hemma! Ni har ju bil ju. Använd GPS'en bara så ni hittar tillbaka "hem"😜 Kraam