gossaritexas.blogg.se

Vi är två gymnasie elever från Wilhelm Haglunds gymnasium, som kommer blogga om våran APL resa till Texas

bilder från heligen

Hej 

 

ursäkta vi har varit dåliga på uppdatera, så här kommer en rapport från helgen och veckans början. 

Jag har nu gjort klart min del av projektet som jag fick. Jag och Gabriel ska börja med 5s projektet i morgon.

 

I fredags tog ingenjörerna med oss till ett ställe där vi spelade Dodgebal där man hoppade på studsmattor väldigt rolig. Vi alla kände av en viss tränings värk dagen efter.

 

På lördagen hade vi bestämt med Magnus och hans familj att åka till Galveston och kolla på två pyramider. Inte sådan som står i Egypten utan dessa var gjorda av glas. Den första vi var in i var de vatten liv såg allt från fiskar till hajar, sälar och pingviner.

 

I den andra pyramiden var det djungel, det var extremt varmt där inne men det var roligt att titta på lite djur.

 

Sedan åkte vi ut mot havet och gick ut på en pir där de hade ett nöjesfält. Jag och Gabriel njöt av utsikten medans Magnus barn lekte och åkte karuseller.    

 
 En av pyramiderna. 
 
 
 liten haj:) 
 
 
ut på PIREN 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ingvar
skriven :

Hej! Verkar som ni hade trevligt helgen som var, det känns jättebra. Härligt att se palmer! Det börjar kännas som lite vårväder här i alla fall. Nu är det helg igen härhemma och snart hos er också. Sedan är det bara en vecka kvar. Låter bra att ni gjort klart era arbeten och börjat med 5s. Det kommer säkert att gå bra det också. Vi åkte direkt från jobbet ner till Solna idag. Åker hem på söndag igen. Ha det jättebra och hoppas att ni får en skön helg./Ingvar

2 Hanna
skriven :

Hej där!
Det där ser ju fantastiskt fint ut! Jag blir lite avundsjuk på ert väder. Här ösregnar det för tillfället vilket är bra för pluggmotivationen men inte så roligt. Jag skulle kunna byta mot lite palmer. Hur gillade ni era projekt då? Har du några spännande historier att berätta om Texasborna? Mina amerikanska vänner har mer fördommar om hur de är där nere i södern än vad jag har och har berättat en del spännande historier. Kram